Türkiye Cumhuriyeti

Wellington Büyükelçiliği

Büyükelçilik Duyurusu

Yurtdışı Hizmet Belgeleri , 06.03.2012

Sosyal güvenlik sözleşmesi akdedilmemiş ülkeler kapsamında bulunan Yeni
Zelanda’da geçen sigortalılık veya işsizlik sürelerinin borçlanılabilmesi için talep
sahiplerinin aşağıdaki maddelerde açıklanan belgelerden durumlarına uygun olan
bir belgeyi SGK Kurumuna ibraz etmeleri gerekmektedir.
 
a)  Bulunulan ülkelerdeki Türk konsoloslukları, çalışma ve sosyal güvenlik
müşavirlikleri veya ataşelikler gibi temsilciliklerden alınacak ve yurtdışı
borçlanma için kullanılacağı belirtilen hizmet belgeleri.

b)  Yurtdışında çalıştıkları işyerlerinden alacakları hizmet sürelerini gösterir
bonservisleri ile birlikte pasaportlarında bulunan çalışma izinlerinin tercümeleri.

c)   Gemi   adamları,   çalıştıkları   geminin  bayrağını   taşıdıkları   ülkelerde 
bulunan   Türk konsoloslukları, çalışma ve sosyal güvenlik müşavirlikleri veya
ataşelikler gibi temsilciliklerden alacakları ve yurtdışı borçlanma için
kullanılacağı belirtilen hizmet belgelerini veya işyerlerinden alacakları sigortalılık
sürelerini gösterir bonservisleri ile gemilerde çalıştıklarını gösterir belgelerde
kayıtlı bulunan çalışma izinlerinin tercümeleri ya da pasaportlarında çalışma
süreleri ile örtüşen giriş-çıkış tarihlerini gösterir sayfaların örnekleri.

Ev kadını olarak geçen sürelere ait belgeler

Ev kadını olarak geçen sürelerin borçlanılmasında, ev kadınlarının yurtdışında
oturduklarına dair alacakları ikamet belgesi ve aşağıda belirtilen belgelerden bu
durumu teyit eden herhangi birisi.

- İkamet belgesinin Türkiye'de yeminli tercüme bürolarınca veya yurtdışında
bulunan Türk temsilciliklerince  akredite  edilmiş  tercümanlarca yapılmış ve 
ilgili  temsilcilikçe  onaylanmış tercümesi.
 
- Çalışma    ve    sosyal    güvenlik    müşavirlik    veya    ataşeliğinin    bulunduğu   
Türk temsilciliklerince ikamet belgesine istinaden düzenlenecek belge.

Vatandaşlarımız sosyal güvenlik konusundaki her türlü soruları için görev bölgesi
içerisinde Yeni Zelanda da bulunan aşağıda irtibat bilgileri kayıtlı Melburn
Başkonsolosluğumuz Çalışma ve Sosyal Güvenlik Ataşeliği ile temas edebilirler.
 
Melburn Başkonsolosluğu Çalışma ve Sosyal Güvenlik Ataşeliği:
Telefon : + 61 3 968 221 82
Faks     : + 61 3 969 661 04
Adres   : Level 8, 24 Albert Road, South Melbourne, VIC. 3205
              Australia
e-posta : melburn@cgsb.gov.tr

Saygıyla duyurulur.